Stam

De stam is een groep van 10-15 personen vanaf 18 jaar. De stam komt elke zaterdagavond vanaf 17:00 bij elkaar. Onze Perrystam is groot fan van het spelen van spelletjes en dus zijn deze leden vaak samen aan tafel te vinden terwijl ze een spelletje spelen. Daarnaast is onze stamgroep veel bezig met uitdagende scoutingtechnieken en vinden ze het leuk om kampvuur te maken en te pionieren. De stam trekt er vaak op uit en zien op deze manier veel verschillende steden van Nederland.

Kampen

De stam heeft elk jaar een zomerkamp. Het zomerkamp van de stam is een midweek of weekeinde tijdens de zomervakantie. Elk jaar valt dit in een andere week. De kosten voor een zomerkamp van de stam variëren tussen de €90 en €100. Met het zomerkamp trekt de stam vaak naar een andere scoutinggroep ergens in Nederland.

Een World Scout Jamboree is een evenement dat eens in de 4 jaar wordt gehouden ergens op de wereld. Op die plek komen dan meer dan 40.000 scouts van over de hele wereld bij elkaar om de wereld in het “klein” te beleven.

Een explorer heeft maar 1 keer in zijn leven de kans om als deelnemer naar een WSJ te gaan, je moet namelijk tussen de 14 en 18 jaar oud zijn ten tijde van de WSJ. Scouts die ouder zijn kunnen aan de WSJ deelnemen door mee te gaan als troepstaf (begeleider van een groep van 36 deelnemers), als IST’er (International Service Team, medewerker aan het evenement) of als CMT’er (Contingent Management Team, de organisatie van het Nederlands contingent). Dit zijn allemaal vrijwilligers die er alles aan willen doen om bij te dragen aan een onvergetelijke ervaring voor de deelnemers! En weet je wat zo speciaal is? Iedere deelnemer betaalt een deelnemersbijdrage, maar ook de vrijwillige troepstaf, IST en CMT betalen hun eigen deelnemersbijdrage, naast de vele uren die zij er ook met veel plezier in investeren.

Speciale opkomsten

De stam neemt deel aan verschillende speciale opkomsten, zo nemen ze elk jaar deel aan de iScout, een groot internationaal scouting evenement. Verschillende leden van de stam gaan ook naar de Scout-In en ZESC welke om de 2 jaar plaats vinden. Tijdens deze evenementen kunnen de leden hun kennis omtrent scoutingtechnieken verbreden.