Welpen

De welpen zijn jongens en meisjes van 8 tot 11 jaar. De welpen spelen in de jungle waarbij ze kennis maken met veel verschillende activiteitengebieden waar ze veel verschillende avonturen beleven! De welpen van Scouting Puttershoek komen elke zaterdag samen van 14:00 tot 16:00 op ons clubhuis in Puttershoek. Elke week gaan we naar plaatsen in de jungle die een specifiek thema hebben, denk hierbij aan sport & spel, veilig & gezond en uitdagende scoutingtechnieken. Deze thema’s zijn gelinkt aan de verschillende activiteiten gebieden van Scouting Nederland.

Kampen

Elk jaar hebben de welpen 3 kampen: een voorjaarskamp, een zomerkamp en een najaarskamp. De locatie van de kampen zijn elk jaar en elk kamp verschillend. Het voorjaars- en najaarskamp zijn weekendkampen en het zomerkamp duurt een hele week. Tijdens weekendkampen houden de welpen zich vaak bezig met een insigne daar waar het zomerkamp rondom een vooraf bedacht thema draait. Zo hebben de welpen al zomerkampen gehad in het thema ‘superhelden’, ‘raveleijn’ en ‘reis rond de wereld’. Het zomerkamp is het hoogtepunt van het scoutingseizoen waar we met alle welpen een fantastische week beleven en veel verschillende dingen doen. De kosten van een weekendkamp liggen tussen de €35 en €60. De kosten voor een zomerkamp liggen tussen de €110 en €140. Het zomerkamp vindt vaak plaats bij een andere scoutinggroep ergens in Nederland. We proberen de reistijd niet langer te maken dan 45 minuten.

Speciale opkomsten

Naast onze reguliere opkomsten hebben we ook speciale opkomsten. Met onze vereniging behoren we tot de regio Maasdelta en hier hebben we jaarlijks regionale opkomsten mee. Zo hebben we jaarlijks de jungledag waarbij de samen met de andere welpen van onze regio een gezellig middag hebben en veel verschillende spelletjes spelen. Ook doen we jaarlijks mee aan de Regionale Welpen Wedstrijden, welke een voorbereiding zijn op de Regionale Scouting Wedstrijden van de Scouts. Daarnaast is er elk jaar een kampje voor de oudste welpen. De opkomsten met de regio vinden vaak bij een andere scoutinggroep plaats, hierdoor kan het voorkomen dat er een langere reistijd is voor deze opkomsten.