Explorers

De explorers is een groep tussen de 10-15 leden en zijn tussen de 15 en 18 jaar. In tegenstelling van andere speltakken maken de explorers hun eigen opkomsten. Ze mogen zelf bepalen wat ze gaan doen maar moeten wel met vele dingen rekening houden. Zo leren ze opkomsten te maken en te verzinnen en ook waar ze op moeten letten. Ze worden begeleid door de explorer begeleiding. Ook explorers werken aan insignes dit gebeurt meestal tijdens weekend en/of zomerkampen.

Daarnaast worden explorers ook ingezet voor extra hulp tijdens groepsactiviteiten, dodenherdenking en hulp verschillende speltakkken.

Kampen

Elk seizoen zijn er 2 a 3 explorer weekendkampen. Deze organiseren zelf onder begeleiding van de explorer begeleiding. Ook gaan de explorers elk jaar op een zomerkamp binnen Europa. Ze bepalen zelf het land en moeten daar ook de activeiten verzinnen. De kosten zijn ongeveer €200 per kamp. Maar dit kan variëren vanwege het land en de reisafstand.

Een World Scout Jamboree is een evenement dat eens in de 4 jaar wordt gehouden ergens op de wereld. Op die plek komen dan meer dan 40.000 scouts van over de hele wereld bij elkaar om de wereld in het “klein” te beleven.

Een explorer heeft maar 1 keer in zijn leven de kans om als deelnemer naar een WSJ te gaan, je moet namelijk tussen de 14 en 18 jaar oud zijn ten tijde van de WSJ. Scouts die ouder zijn kunnen aan de WSJ deelnemen door mee te gaan als troepstaf (begeleider van een groep van 36 deelnemers), als IST’er (International Service Team, medewerker aan het evenement) of als CMT’er (Contingent Management Team, de organisatie van het Nederlands contingent). Dit zijn allemaal vrijwilligers die er alles aan willen doen om bij te dragen aan een onvergetelijke ervaring voor de deelnemers! En weet je wat zo speciaal is? Iedere deelnemer betaalt een deelnemersbijdrage, maar ook de vrijwillige troepstaf, IST en CMT betalen hun eigen deelnemersbijdrage, naast de vele uren die zij er ook met veel plezier in investeren.

Speciale opkomsten

• Grote clubactie